تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟
سرخط خبرها

شوک شاهین‌طبع به بسکتبالیست مشهدی| حذف حسین‌زاده پای پله هواپیما

  • کد خبر: ۷۲۹۹۹
  • ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
  • ۱
شوک شاهین‌طبع به بسکتبالیست مشهدی| حذف حسین‌زاده پای پله هواپیما
ستاره مشهدی تیم‌ملی بسکتبال در آستانه المپیک از فهرست نهایی خط خورد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ ترکیب نهایی تیم ملی بسکتبال برای حضور در المپیک توکیو مشخص شد و دراین میان نامی از حامد حسین زاده، گاردپوینت مشهدی، نیست! بازیکنی که یک باره و در آستانه المپیک از فهرست مهران شاهین طبع کنار گذاشته شد. اتفاقی که جامعه بسکتبال مشهد را به شوکی بزرگ فرو برد و درعمل یکی از سهمیه‌های خراسان رضوی برای حضور در المپیک که به اذعان بسیاری از کارشناسان سهمیه قطعی به شمار می‌رفت، از بین رفت.

 

حامد حسین زاده، تنها مشهدی فهرست تیم ملی بسکتبال در چند سال گذشته نبود و روزبه ارغوان و صالح فروتن هم شانس المپیکی شدن داشتند؛ با این تفاوت که ارغوان یکی از بازیکنان ثابت اردو‌های تیم ملی بسکتبال بود، ولی فروتن بیشتر برای کسب تجربه به اردو فراخوانده می‌شد. بااین همه حذف حامد حسین زاده حتی از حذف روزبه ارغوان هم عجیب‌تر و غیرمنتظره‌تر بود. در این گزارش به این مسئله می‌پردازیم که چرا حامد حسین زاده و روزبه ارغوان از تیم ملی کنار گذاشته شدند. آیا حذف این دو از فهرست شاهین طبع دلایل فنی داشت؟


حذف عجیب از فهرست ملی!

گاردپوینت یک متر و ۸۳ سانتی متری با وجود هم سن بودن با روزبه ارغوان، عصای دست شاهین طبع بود. حامد حسین زاده نه تنها پای ثابت اردو‌های چند سال گذشته تیم ملی، بلکه مسابقات مهم ملی بود. بازیکنی که با تجربه بازی در تیم‌های بزرگی، چون پتروشیمی بندر امام، شیمیدر و مهرام یکی از عناصر اصلی ترکیب تیم ملی بسکتبال در سال‌های گذشته بوده و به عقیده بسیاری از کارشناسان بسکتبال بازیکن بدون جایگزین برای سرمربی تیم ملی به حساب می‌آمده است.

 

بااین همه حسین زاده یک باره از فهرست نهایی تیم ملی برای سفر به دهکده المپیک توکیو کنار گذاشته شد! اتفاقی که برخی می‌گویند شاید به حواشی چند روز گذشته تیم ملی بی ارتباط نباشد. البته صحت وسقم این مسئله مشخص نیست، اما او و ۲ ملی پوش تأثیرگذار دیگر تیم ملی از فهرست نهایی شاهین طبع خارج شدند تا این شائبه به وجود بیاید که آیا واقعا علت خط خوردن حسین زاده از تیم ملی بسکتبال در آستانه المپیک فنی بوده یا مسئله دیگری در میان بوده است؟


حذف «حسین‌زاده» پای پله هواپیما

مصدومیت‌های دردسرساز ارغوان

سنتر سی وسه ساله مشهدی که مجموعه‌ای از افتخارات را در کارنامه اش دارد، یکی دیگر از بازیکنان مشهدی است که در آستانه المپیک از فهرست تیم ملی خط خورد. روزبه ارغوان کارش را از آکادمی باشگاه فرش مشهد آغاز کرد و بعد از حضور در تیم این باشگاه و البته تیم تربیت بدنی خراسان یک باره مسیر پیشرفت را در پیش گرفت. آسمان خراش ۲ متر و ۱۳ سانتی متری در ادامه مسیر پیشرفتش در تیم‌های باشگاهی صباباتری، دانشگاه آزاد، پتروشیمی بندر امام، ذوب آهن و شهرداری گرگان بازی کرد؛ حضوری پررنگ در لیگ برتر که با چندین و چند قهرمانی برای او همراه شد که آخرینش همین ۲ قهرمانی پیاپی با شهرداری گرگان در لیگ برتر بود. ارغوان از همان اوایل دهه ۹۰ پیراهن ملی را به تن کرد و توانست با تیم ملی ۲ طلای جام آسیا در توکیو و تهران را به دست بیاورد.

 

همچنین یک طلا و یک نقره قهرمانی آسیا در مانیل و بیروت را با تیم ملی در کارنامه دارد. او با تیم ملی نقره بازی‌های آسیایی اینچئون را هم به دست آورده است. ارغوان با همه این احوال در یک سال ونیم گذشته چندین بار با مصدومیت‌های طولانی روبه رو بود و همین سبب شد کمی از تیم ملی دور شود. ارغوان در چند اردوی آخر تیم ملی جسته گریخته حضور داشت و همین مسئله می‌تواند عاملی باشد تا شاهین طبع روی نام این بازیکن پابه سن گذاشته و حالا دیگر ناآماده خط بکشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
حتما قابلیت نداشته
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->